Disfrutar de mi tiempo aquí - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Disfrutar de mi tiempo aquí - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Disfrutar de mi tiempo aquí

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 December 2015 | Spanje, Madrid

іHola chicos!

Het is weer eens tijd voor een update vanuit Spanje.. Alweer bijna 4 maanden weg van huis en nog maar 2 maanden te gaan tot dit avontuur weer voorbij is.

Eind oktober is Justine mij komen opzoeken voor een lang weekend. Wat hebben we genoten :)! Ik heb Justine veel van de stad laten zien en we hebben genoten van de Spaanse tentjes; pan con tomate of churros con chocolate als ontbijt en ’s avonds uit eten. Tapasbar Lateral is onze favoriet geworden! Ook zijn we naar het dakterras van Círculo de Bellas Artes geweest met een prachtig uitzicht over Madrid! Op de maandag zijn we naar het Retiro Park geweest en toen we daar waren begon het enorm te regenen! Stonden we daar onder een boom zonder bladeren ‘te schuilen’, hilarisch!

Annemaj is mij komen opzoeken in het laatste weekend van november. Haha dat was me wat ;)! Het begon op het vliegveld van Madrid. Ik maar wachten bij de aankomsthal en ik begreep niet waarom het zo lang duurde. Kreeg ik een appje met een foto “hier ben ik”. Haha stond ze al ergens bij het metrostation, wat een giller! We hebben een heel leuk weekend samen gehad in Madrid en we hadden fantastisch weer; zonnig en overdag tegen de 20 graden aan. Heerlijk! Ook met Annemaj veel van de stad gezien (Retiro Park, San Miguel foodhall, dakterras van Círculo de Bellas Artes), gewinkeld en veel op terras gezeten. Enig minpuntje van dit weekend was dat Annemaj haar telefoon recht voor onze neus(!!) is gestolen op een terras. Echt precies zoals je dat ziet in de film. Door 2 meisjes van een jaar of 15. Annemaj erachteraan, politie erachteraan, maar helaas zonder succes. Maaar dat mocht de pret natuurlijk niet bedrukken!

Mijn stage bij IBM verloopt goed. Ik heb echt mijn draai gevonden en heb het naar mijn zin binnen het Benelux team :)! We hebben nu 2 nieuwe Nederlandse stagiaires in ons team; Dirk en Sharon. Erg gezellig en we lunchen nu dagelijks met 4 Nederlandse stagiaires buiten de deur. Afgelopen week hebben we zelfs Sinterklaas gevierd met het team! We hebben allemaal onze schoen gezet en de volgende dag moesten we iets lekkers meenemen voor het team. Sharon en ik zijn naar de Hema (jawel, de enige échte Hema heeft ook vestigingen in Madrid) geweest en daar hebben we van alles gehaald. Onze schoenen waren gevuld; chocolade letters, pepernoten, taai taai.. Niks ontbrak ;)!

De 12 weekse Spaans taalcursus is verlopen, maar ik heb besloten deze wéér te verlengen tot het einde van januari (dus praktisch tot het einde van mijn tijd hier) samen met Eefje en Bas. We hebben een ‘examen’ gemaakt en hiermee officieel level A1 afgerond en begonnen aan level A2. We hebben nu een nieuwe docente en ik heb haar nog geen woord Engels horen spreken. De lessen zijn leuk en leerzaam en we gaan met rap tempo door de stof heen. We leren nu ook werkwoorden in de verleden tijd.

We hadden laatst weer een borrel met MadridStudents, dit keer in een typisch Madrileens jamón museum. Bij bestelling van een karaf Sangría en bier kregen we allemaal bordjes met soorten jamón (ham) en queso (kaas) als tapa. De wedstrijd Real Madrid vs Barça heb ik ook niet gemist, Isa en ik zijn samen naar een discotheek geweest waar de wedstrijd te zien was op een groot scherm. Jammer dat Madrid niet had gewonnen maar de sfeer tussen de Real en Barça fans was alsnog gezellig. Afgelopen weekend hebben we Sinterklaas gevierd met de Nederlandse meiden van MadridStudents. We hadden allemaal cadeautjes meegenomen en een Sinterklaas spel gespeeld. Gezellig avondje en na afloop zijn we wezen stappen in Kapital; een welbekende club met 7 verdiepingen in Madrid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit was geweest dus dat werd eens tijd. Kapital is zo groot dat ze zelfs een pizzabar hebben op de 7e verdieping, dus daar nog lekker een pizzaatje gegeten voordat we in de taxi naar huis gingen. Zondag zijn Isa en ik naar onze eerste Flamenco show geweest. Geweldig, wat een show en wat kunnen die Spanjaarden dansen zeg!

Het weer is hier genieten, ik heb al zo’n 5wkn geen regen gezien. Het is hier overdag zo’n 15 graden en bijna altijd zonnig. ’s Morgens vroeg is Madrid op haar koudst; rond het vriespunt. Het is dus zo gek om te bedenken dat het december is. De stad is daarentegen wel helemaal klaar voor Kerst. De straten van het centrum zijn verlicht, op Puerta del Sol staat een soort ijzeren kerstboom met gele lampjes, bij Gran Vía staat een fel blauwe kerstboom en Plaza Mayor is versierd met allemaal kleurrijke kubussen in de lucht. Madrid is rond deze tijd van het jaar het drukste ooit. En dat is te merken… Madre Mía.

Papa, Fab, Jolanda en Lee-Roy komen volgende week deze kant op. Met Kerst en Oud & Nieuw blijf ik hier in Madrid, ik heb al plannen gemaakt dus ik kijk uit naar deze decembermaand in Spanje! Aanstaande vrijdag hebben we een kerstlunch en borrel met het team van mijn stage.

Tot de volgende keer!

Besos desde Madrid, Chantal

  • 08 December 2015 - 23:24

    Kees En Leny Mulder:

    Heej lieve Chantal daar ben je weer met een nieuw verslag uit Madrid. Het was weer genieten van je gezellige verhaal.
    Knap hoor zo je alles daar voorelkaar krijgt.
    Dit jaar was Sinterklaas weer zonder jou. We missen je dan natuurlijk heel erg. Maar door facetime hebben we nog met je kunnen praten. Ben je er toch een beetje bij geweest.
    Fijn dat jij met collega's, vrienden en vriendinnen het sinterklaas feest hebt gevierd.
    Een heel gezellige decembermaand in Madrid. Geniet erven.
    Liefs en dikke kus van pake en beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 33064

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: