Las últimas semanas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Las últimas semanas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Las últimas semanas

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Januari 2016 | Spanje, Madrid

¡Hola chicos!

Een korte update uit Madrid!

Op 17 december zijn Papa, Fabien, Jolanda en Lee-Roy mij komen opzoeken. We hebben een leuk weekend met elkaar gehad! Net zoals mijn vorige bezoekjes heb ik ze veel van de stad laten zien. Op vrijdag hebben we iets bijzonders gedaan, namelijk het stadion van Real Madrid bezocht! Een panorama view vanaf de bovenste tribunes, het museum met de geschiedenis van de club, de dug-out met veel te relaxte stoelen, de kleedkamers.. We hebben het allemaal mogen zien. Toen we na afloop weer buiten het stadion stonden, had een hele groep journalisten zich daar verzameld. Bleek dat de spelers binnen een Kerst lunch hadden. Nadat we een tijdje buiten hebben gestaan, werd het steeds wat drukker en iets later reden de spelers uit de parkeergarage. Ik ben helemaal geen voetbal fan maar toen ik Cristiano Ronaldo op 3m afstand voorbij zag rijden moest ik toch wel even gillen! Hoe leuk!! Zaterdagavond zijn Lee-Roy en ik nog wezen stappen, haha dat was weer zo’n typisch Spaans avondje, waarin we helemaal niet van plan waren om te stappen. We kwamen een aantal Spanjaarden tegen op Plaza Mayor en voordat we het wisten stonden we opeens in een Spaanse club waar ik echt nog nóóit van had gehoord. Geinig avondje en ook goed voor mijn Spaans :)! Na een kort nachtje slapen zijn Papa, Lee-Roy en ik naar de voetbalwedstrijd Real Madrid vs Rayo Vallecano geweest. Super vet om eens mee te maken en wat een sfeer in het stadion!

Isa, Sharon, Iris en ik hadden besloten om de bergen van Madrid te bezoeken. Na een reis in de metro en bus kwamen we aan in het dorpje Manzanares. Daar een restaurantje opgezocht en heel lekker gegeten en rode wijn gedronken.. Toen we weer buiten stonden en helemaal klaar waren om de toerist uit te hangen, was het al donker. NEE!! Afijn, we hebben een kasteel bezocht en kwamen onderweg een random skihut tegen, daar nog even een biertje gedronken en toen weer de bus terug naar huis gepakt.

Navidad (Kerst) en Nochevieja (Oud & Nieuw) heb ik hier in Madrid gevierd. Op kerstavond hebben Eefje, Sanne, Maureen, Iris en ik samen gedineerd met een 3 gangenmenu en na afloop hebben we nog iets gedronken in de stad. Toen we door het centrum van de stad liepen waren de straten zo goed als leeg, echt bizar om te zien. Op eerste kerstdag hebben Maureen, Iris en ik samen gebruncht, All you need is Love teruggekeken en zijn we wezen stappen in Kapital. Een compleet andere Kerst dan in Nederland, maar daarom juist wel eens leuk. Met Oud & Nieuw deden Thari en ik mee aan een Pub Crawl. Het begon met een open bar in het centrum. Daarna zijn we naar Puerta del Sol gegaan. Dit is the place to be voor een typisch Spaans Oud & Nieuw. Het was zo druk dat we niet op het plein konden staan, maar in één van de zijstraten stonden. Het is een Spaanse traditie om vanaf 00.00u op elke klokslag een druif te eten, 12 druiven in totaal die symbool staan voor 12 maanden geluk. Na het eten van de druiven zijn we in de bus naar de club Fabrik gegaan. Fabrik schijnt één van de grootste clubs van Europa te zijn. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken daar!

Afgelopen weekend zijn Sharon, Iris en ik naar een Spaanse show geweest. De show vond plaatst in een prachtige kamer met een heel mooi plafond, heel chique allemaal. 2 Spanjaarden zaten voorin de kamer te zingen, klappen en gitaar te spelen. Daar de lekkerste rode wijn ooit gedronken! Ik heb helaas geen foto´s mogen maken, maar een mooie herinnering is het zeker! Zondag ben ik een dagje naar Toledo geweest met een aantal Nederlandse meiden. Toledo was vroeger de hoofdstad van Spanje en staat bekend als 'de stad van 3 culturen'. Leuke dag gehad in deze oude stad. Gisteren zijn Thari en ik uit eten geweest in de wijk Chueca, heel gezellig gehad en heerlijk gegeten!

De tijd begint nu toch écht te tikken en dat realiseer ik me goed. Ik heb nog 2 tripjes in mijn agenda staan; as zaterdag gaan Sharon en ik naar de studentenstad Salamanca en volgende week ga ik voor een lang weekend naar Marokko. Heel veel zin in :).

¡Hasta la próxima vez!

Besos desde Madrid, Chantal

  • 21 Januari 2016 - 20:59

    Hannie:

    Hee Chantal,

    Nog even volop genieten dan!!
    Voor je het weet is het allemaal weer voorbij.

    Groetjes Hannie en Leon

  • 21 Januari 2016 - 21:22

    Kees En Leny Mulder:

    Heej lieve Chantal, wat gaat de tijd snel.
    Dit zal wel het laatste verslag uit Madrid zijn denk ik.
    We vinden het zo ontzettend leuk je verhalen te lezen. Gaan we missen...
    Maar er gaat niets boven een echte knuffel.
    Nu nog lekker even genieten in Salamanca en van je lange weekend in Marokko.
    Veel plezier en tot gauw.
    Dikke kus van pake en beppe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 33102

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: