Vacaciones en Marruecos y hasta luego Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Vacaciones en Marruecos y hasta luego Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Vacaciones en Marruecos y hasta luego Madrid

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 Februari 2016 | Spanje, Madrid

¡Hola a todos!

Voor nu mijn laatste reisverslag en mijn laatste dag in Madrid.

Vorige week ben ik voor een lang weekend naar Marokko gegaan met de studentenreis organisatie CityLife Madrid. We vertrokken op donderdagavond. Na een lange reis in de bus en ferry kwamen we aan in Tangier, Marruecos :)! We verbleven in een 4 sterren hotel aan de kust. Ik deelde een kamer met 2 Amerikaanse meisjes en onze kamer had uitzicht over het strand! Super vet! Vrijdag hadden we een druk programma met onze lokale gids. Een bustour door de stad Tangier, onderweg gestopt bij het punt waar de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee elkaar kruisen, met kamelen over het strand, over een lokale markt gelopen, een workshop over Marokkaanse kruiden en specerijen, een lokaal diner mogen bijwonen met heerlijk Marokkaans eten als couscous, veel vlees, munt thee en gezellige muziek. Zaterdag zijn we naar de stad Chaouen gegaan, ook wel bekend als ‘the Blue City’. Een bijzondere stad waar vrijwel alles blauw is! De muren en straten hebben allemaal een blauwe tint. We hebben daar een rondleiding door de stad gekregen en verder hadden we een aantal uren vrije tijd, waarin ik met een Frans en Duits meisje heb gelunched, gewinkeld en munt thee heb gedronken op een dakterras. Mooie dagen gehad in Marokko. Wat een andere wereld is het daar zeg, bijzonder om eens mee te maken. Ik vond die Spaanse mannen al erg maar in Marokko kunnen ze er ook wat van hoor, heb een aantal keren meegemaakt dat er gewoon stiekeme foto’s van me werden genomen.. Zondag was het tijd om weer terug te gaan naar Madrid, dat voelde echt als thuiskomen.

De Spaanse taalcursus heb ik vorige week afgerond. Ik heb een certificaat op level A2 ontvangen! Mijn Spaans is zeker verbeterd ten opzichte van 6 maanden geleden, maar goed is het nog lang niet. Hiervoor zal ik toch echt nog eens naar een Spaanstalig land moeten gaan voor een studie of stage!

Gisteren was mijn laatste stagedag bij IBM. Wat is de tijd snel gegaan!!! Niet ok! Ik heb ontzettend veel geleerd van deze stageperiode en ik ben dankbaar dat ik deze mogelijkheid heb gekregen. Zal het ook zeker missen! Zo’n gezellig team waarmee we vrijwel elke ochtend hebben ontbeten, de lunches buiten de deur met de andere stagiaires. Het zal wennen voor me worden om maandag weer naar school te gaan (wat een giller).

Het zit er alweer bijna op. Vanavond ga ik uit eten met Sharon, Iris, Eefje, Sanne en Maureen. Morgen ochtend pak ik een taxi naar het vliegveld en dan vlieg ik terug naar AMS. Ik heb wel een beetje het gevoel of ik op het hoogte punt van mijn tijd hier naar huis ga, maar aan de andere kant kijk ik er naar uit om weer thuis te zijn. Ik heb zin in frisse lucht, suikerbrood, een bank met een tv, de Albert Heijn, weer te kunnen auto rijden, te werken bij Kota Radja en mijn familie en vriendinnetjes om me heen.

Maar ik ga het leven hier wel missen. De relaxte sfeer in de stad, de aanwezige en gezellige Spanjaarden, het mooie weer, de Spaanse ontbijtjes met collega's, de winkels die altijd open zijn, de metro die je binnen no-time naar alle hoeken van de stad brengt.. Oooh Madrid, je hebt mijn hart gestolen... Ik kom zeker snel terug!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en kaartjes in de afgelopen maanden :)!

¡Hasta la proxima vez en Holanda y Madrid, hasta luego!

Besos, Chantal

  • 03 Februari 2016 - 13:38

    Papa:

    Lieve Chantal,

    Mooi bericht weer van je super leuk om te lezen.
    Ik ben ook erg trots op jou dat je dit allemaal doet en onderneemt.
    Jammer voor jou dat het allemaal zo snel weer voorbij is.
    Maar 1 ding weet ik zeker......jij gaat nog veel meer van deze dingen ondernemen.
    We hopen dat je een goede terug vlucht hebt.
    En kunnen niet wachten jou weer in nederland te ontvangen.
    Veel liefs Jolanda en Papa.

  • 03 Februari 2016 - 15:56

    Kees En Leny Mulder:

    Lieve Chantal,
    Deze gezellige berichtjes gaan we missen.
    Maar om je weer te zien en een dikke knuffel te geven overtreft alles.
    Tot gauw.. dikke kus van pake en beppe

  • 03 Februari 2016 - 21:07

    Nanette:

    Lieve Chantal! Het klinkt geweldig, gelukkig is Madrid niet ver weg en kun je zo een keer terug. Wij hebben veel zin om jou binnenkort weer eens te zien, of in Drachten of Den Bosch! Je bent altijd welkom! Veel liefs van Daniel en mij! Te deseamos un buen viaje de regreso a Holanda. Cariños!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 2767
Totaal aantal bezoekers 33101

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: