!Buenos días Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu !Buenos días Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

!Buenos días Madrid!

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 Augustus 2015 | Spanje, Madrid

Hola familia y amigos,

Wat een stad, wat een indrukken, wat een mensen, wat een getoeter en wat een heerlijk weertje. Madrid, wat ben je leuk!

First things first. Na een heerlijke vakantie bij mijn Amerikaanse gastgezin in Pennsylvania waren de 2 weken die daarop volgde een kwestie van mijn koffer uitpakken én weer inpakken. Op donderdag 13 augustus was het dan eindelijk zo ver! Mijn wekker ging om 5.00u, hup, samen met Mama in de auto naar Schiphol. Daar aangekomen hebben we nog gezellig wat gedronken. Bij het inchecken was er nog een heel gedoe met mijn koffer, ter plaatse nog even geregeld dat mijn koffer toch nog mee mocht... Bleek daarna óók nog dat mijn koffer té zwaar was, toen heb ik mijn toilettas met nagellak eruit gehaald en toen was ook dat gefixt ;).

Na een goede vlucht van ongeveer 2,5u kwam ik aan op Madrid-Barajas Airport. Daar stond Neeltje op mij te wachten en samen hebben de we een taxi naar mijn kamer gepakt. Neeltje werkt bij de organisatie MadridStudents, zij hebben mij geholpen met het zoeken van een stagebedrijf en een kamer. Tijdens mijn tijd in Madrid zullen zij mij ook begeleiden.

Eenmaal aangekomen bij het studentenhuis werden we enthousiast ontvangen door de huisbazin. Ik heb mijn sleutels gekregen, het contract getekend en een kijkje door het huis genomen. Ik woon op Calle del Conde de Romanones (voor de Google mappers). De straat ligt in het zuiden van het centrum in de wijk Sol en ligt op loopafstand van het bekende Plaza Mayor (5min), Puerta del Sol (5min) en Gran Vía (10min). Ik woon in een studentenhuis met in totaal 8 kamers, 2 badkamers en een nette keuken. Mijn kamer zit op de eerst verdieping en heeft openslaande deuren naar een typisch Spaans balkonnetje, met het uitzicht over de drukke straat. In mijn kamer staat een twijfelaar bed, een kledingkast en een standaard bureautje met een stoel. In heb mijn eigen bedovertrek meegenomen en ben in de eerste dagen gaan winkelen om mijn kamer ‘wat eigen te maken’.

Op dit moment heb ik 2 huisgenoten; een Spaanse jongen en een Spaans meisje. Communiceren is nog lastig omdat zij nauwelijks Engels spreken en ik alleen de very basics van Spaans ken. De andere huisgenoten komen hier eind augustus/begin september. Dit was eerlijk gezegd anders dan ik had verwacht (en gehoopt). De eerste dagen heb ik veel dingen alleen gedaan. Ik heb me opzich prima vermaakt in mijn eentje; even een rondje lopen door de stad, winkelen, boodschappen doen, koken (haha dat was nog een hele uitdaging omdat ik de kookplaat niet aan de praat kreeg!). Ze dagen waren totaal anders dan ik gewend ben, maar ik realiseerde me wél dat dit maar voor even is, the beginning is always the hardest ;).

Op mijn eerste zaterdag in Madrid heb ik ’s avonds afgesproken met Ingmar, Joey en Bas (yes eindelijk gezelligheid!). Zij komen ook uit Nederland en zitten hier ook via MadridStudents. We hadden afgesproken bij Gran Vía (het Broadway van Madrid) en hebben de hele avond op verschillende terrasjes gezeten. Het was zo gezellig dat we de volgende dag weer hadden afgesproken.

Op maandag 17 augustus begon mijn Spaanse taalcursus, dit is een intensieve cursus van 2 weken (maandag t/m vrijdag van 14.00u tot 17.00u + huiswerk). Ik zit in een klas met 4 andere Nederlanders (toevallig ook met Ingmar, Joey en Bas) en we hebben een Spaanse docent; de lessen worden dus gegeven in het Spaans. Op de dag van onze eerste Spaanse les hebben we ’s avonds met elkaar genoten van Spaanse tapas op terras, daarna zijn we naar de ‘Fuckin Monday’ party geweest in de Independance Club (letterlijk bij mij om de hoek!). Onwijs gezellige nacht gehad, met ook allemaal andere internationale studenten en veel Spaanse muziek en tequila. Me gusta :)!

Na mijn Spaanse taalcursus zal ik op 1 september beginnen aan mijn stageperiode bij IBM. Ik kom te werken in het ‘Benelux team’ tot begin februari 2016. Ik ben benieuwd wat mij te wachten staat tijdens deze leerzame periode!

Jullie horen snel weer van mij!

Veel liefs uit Madrid, Chantal

  • 20 Augustus 2015 - 12:38

    Papa:

    Hey Chantal super leuk verhaaltje, ik vind het fijn dat je het allemaal kan doen en merk dat je er zoveel plezier in beleeft.
    Hoop dat je de aankomende 6 maanden weer een top ervaring rijker bent.
    Gelukkig spreken we elkaar dagelijks even via facetime.

    Nou geniet van al het moois.

    Dikke kusssss
    Papa

  • 20 Augustus 2015 - 14:07

    Hannie:

    Hee Chantal, klinkt allemaal weer spannend en leuk. Nieuwe indrukken, nieuwe mensen, nieuwe ervaringen. Geniet ervan! !

  • 20 Augustus 2015 - 20:34

    Kees En Leny Mulder:

    Lieve Chantal,
    Wat een ontzettend leuk verslag van je eerste indrukken in Madrid. Van de drukte in de stad en al die gezellige dingen die je doet.
    Lekker genieten van deze periode.
    Liefs en dikke kus van pake en beppe. Natuurlijk ook een kopje van Rifke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 33114

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: