Explore, dream, discover - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Explore, dream, discover - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Explore, dream, discover

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Mei 2013 | Verenigde Staten, Abbottstown

Lieve allemaal,

De tijd gaat snel he?! Over precies een maand zit ik in het vliegtuig, onderweg naar huis. Ik zit al bijna 10 maanden in de Verenigde Staten, de tijd is ZOOO snel gegaan en dat zal voor het laatste maandje ook wel zo zijn. Ik kijk er naar uit om weer thuis te zijn, iedereen weer te zien en om weer dingen te kunnen ondernemen die ik niet heb kunnen doen voor bijna een jaar. Maar aan de andere kant wil ik hier ook graag blijven, ik heb hier ook mijn eigen familie en vriendengroep. Ik heb echt de tijd van mijn leven en geniet van elk moment. Het is best spannend om terug naar huis te gaan, zelfs veel spannender dan toen ik naar Amerika ging. Ik heb zoveel verwachtingen, maar wat als dat allemaal tegenvalt?! Wat als het weer allemaal gewoon is na 2 weken en ik daarna weer terug naar Amerika wil gaan?

Van April 11th tot April 14th hadden we een ‘trip’ naar Washington DC met het exchange programma en de exchange students. Justine, Lisette en Manon gingen natuurlijk ook mee en Alicia ging ook met ons mee omdat ze nog nooit naar Washington DC was gegaan. De busreis duurde maar 2u en toen we in DC aankwamen was het heel mooi weer. We verbleven in een mooi en luxe hotel, 5 blokken vanaf Het Witte Huis. Op de eerste dag reden er opeens allemaal politieauto’s, motors en grote zwarte auto’s met sirenes langs toen we richting Het Witte Huis liepen. De kans is dus best groot dat Obama in één van die auto’s zat, dat was natuurlijk weer een hele ervaring. We hebben een heleboel gezien in dit weekend, zoals: Het Witte Huis, het museum van Abraham Lincoln, United States Capitol, Washington Monument, Lincoln Memorial, Madame Tussauds en George Town. Ook hebben we gezien hoe de Amerikaanse Dollars wordt gemaakt, daar mochten we jammer genoeg geen foto’s maken maar dat was heel cool om te zien. Ook hebben we gewinkeld en veel foto’s gemaakt bij de Cherry Blossoms.

Op de laatste dag hadden we een meeting, in deze meeting werden er dingen besproken over het naar huis gaan. We moesten in groepjes lijstjes maken over dingen die we gaan missen (gastgezin, vrienden, huisdieren, mooi weer, Amerikaanse sporten, school spirit, football games, Engels praten, rond reizen, Skype dates, Abercrombie & Fitch, Hollister, Olive Garden, Mountain Dew, chocolate chip cookies, Sweet Frog, etc etc etc) en niet gaan missen (stinkbugs, de gele stinkende schoolbus, tijdsverschil, Amerikaans metrisch systeem, onhandige (wereld)stekkers, de kerk, etc ). Ook moesten we allemaal vertellen waar we het meest versteld van stonden, iets dat anders was dan we hadden verwacht. Ik vertelde dat mijn gastgezin en ik verschillend zijn, maar we toch een hechte band hebben en één familie zijn.

Ondertussen is ook lacrosse afgelopen. WAT een geweldige en drukke 3 maanden, elke schooldag hadden we een wedstrijd of een practice. We hadden een hecht team, nog niet zo hecht met tennis (want tijdens het tennis seizoen was ons team net één grote familie), maaaar we konden allemaal goed met elkaar overweg. Lisa (een meisje uit Duitsland) zat ook in ons team, iedereen noemde Lisa en mij ‘de foreigners’ want wij zijn natuurlijk de buitenlanders van ons team. We hebben een keileuke tijd gehad met z’n allen. Toen we de laatste home-game hadden was het Senior Night. Net als met tennis en cheerleading moesten mijn gastouders en ik naar voren komen. Ik kreeg een bosje bloemen en een fotolijst met daarin een fotocollage en daaromheen had iedereen iets liefs geschreven. Ook werden er lieve dingen en leuke/grappige herinneringen verteld door mijn team. Bijvoorbeeld: dansen in de bus onderweg naar de wedstrijden, Lydia die zei “uhm Chantal there is a big spider on your foot” en vervolgens ging ik gillen en mijn face planting tijdens een wedstrijd at West York. Er moesten zelfs een paar team genootjes huilen omdat ze echt niet willen dat ik zometeen weer naar Nederland ga. Verder kreeg ik vaak de vraag: “Chantal tell me how am I going to survive without you?!” Echt super lief allemaal. Voor mijn gevoel ben ik hier volgend jaar gewoon weer om nog een seizoen te tennissen in de fall, een cheerleader te zijn in de winter en om weer lacrosse te kunnen spelen in de spring. Maar dat is niet zo en dat is wel moeilijk. Nu alle seizoenen zijn afgelopen, ben ik nogsteeds in beweging; laatst ben ik wezen golfen en vandaag hebben Alicia, Josh, mijn gastvader en ik getennist.

Op May 11th zijn Brett, Alicia en ik naar New York City gegaan. Voor mij was het de 3e keer dat ik naar The Big Apple ben geweest. We begonnen de dag met een boot tour langs Statue of Liberty, Ellis Island en natuurlijk de prachtige sky-line. Toen we op de boot zaten zag ik een gezin met Gaastra kleding en Oilily tasjes, ik dacht gelijk dat ze Nederlands waren maar gek genoeg spraken ze Frans. Daarna zijn we naar het 9/11 memorial geweest, ook dat heb ik al een keer gezien maar het blijft zo indrukwekkend. Ik ben eerst in de ‘problemen’ gekomen omdat ik een foto had gemaakt bij de security, Papa zegt altijd dat ik overal foto’s van moest maken dus dat deed ik. Haha, het kwam helemaal goed hoor maar het was toch wel even schrikken. Vervolgens hadden we een bus tour door de stad en zijn we daarna naar de Abercrombie & Fitch en Hollister gegaan. Deze winkels zijn hier bijna overal, maar die in NYC zijn zoveel specialer. De rest van de dag hebben we rondgelopen in Manhattan en zijn we natuurlijk naar Times Square gegaan. We zijn wel twee uren in de Forever 21 geweest, wat ohyeaah dat is écht een paradijs! De winkel heeft zoveel verdiepingen en mooie, aparte dingetjes. Toen we op de hoge trap stonden in Times Square hoorde ik opeens mensen Nederlands praten! Echt waar! Dat was zo cool, ik had gelijk een praatje met ze gemaakt en toen hadden ze wat foto’s van ons gemaakt. Kortom, het was een heerlijke dag, op een één of andere manier is het toch elke keer anders en kom ik zeker een paar keren terug Naar New York City.

Aankomende vrijdag heb ik Prom; HET feest waar vanaf het begin van dit schooljaar al over gesproken wordt. Donderdagavond ga ik al naar de nagelstudio en vrijdag moeten we tot 11.00am naar school, daarna krijgen we vrij en hebben we tijd voor het klaarmaken. Zaterdag komen Pake en Beppe al, jeeej!!! Ze zitten al sinds afgelopen vrijdag in Amerika en dat is zo’n gek maar fijn gevoel. Mijn gastgezin heeft ook heel veel zin om ze te ontmoeten :).

Morgen plaats ik wat foto’s bij dit verslag, want ik ga nu lekker slapen. Fijne dag voor jullie en ik wens de examen kandidaten heel veel succes!

Liefs uit Amerika

  • 21 Mei 2013 - 07:01

    Jeroen Van Tilburg:

    Hoi Chantal,

    Indrukwekkend verhaal meisje, kan bijna voelen wat je bedoeld.
    Vandaag over precies een maand staan we je op te wachten op Schiphol de tijd vliegt.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je straks veel dingen gaat missen.
    Aan de andere kant zou het niet goed zijn als je het niet mist, het betekent dat je het goed hebt gehad!
    We hopen natuurlijk als je straks terug bent in Nederland dat je hier lekker je draai weer kan vinden.
    Geniet nog lekker even van je laatste maand. ..sluit het mooi af....
    En veel foto's maken he!

    Kus, Papa.

  • 21 Mei 2013 - 08:45

    Betty Van Tilburg:

    Ha Lieverd,

    Prachtig reisverslag en het laatste reisverslag die je geschreven hebt in Amerika :( ..... We tellen af en geniet nog van je laatste weken en in het bijzonder van de ontmoeting van Pake en Beppe op 25 mei met jou en de familie Wayne! Hoe bijzonder is dat! Tot snel skype en dikke kus, xxx mama

  • 21 Mei 2013 - 08:48

    Ellen:

    Hoi Chantal,

    Ik kijk altijd uit naar je verslag en heb er ook dit keer weer erg van genoten. Nog een hele fijne tijd en veel plezier met pake en beppe.

    Groeten van Ellen.

  • 21 Mei 2013 - 12:43

    Leonie:

    heee chantal!

    weer een heel leuk verslag! Niet normaal dat je volgende maand alweer naar Nederland komt, naar het leuke Friesland, drachten, place 2 be! hahaha! De tijd gaat gewoon heel snel ook hier..
    Heeeeel veel plezier de laatste maand en met je Pake en Beppe!

    geniet er nog even van!

    Groetjes! x

    O jaa, en geniet nog ook even van het weer, want het is hier verschrikkelijk. ö

  • 21 Mei 2013 - 21:28

    Hannie:

    Time flies when you having fun!!
    En dan zijn er ineens bijna 10 maanden voorbij.
    Je zal het inderdaad wel gaan missen.
    Dus... nog even heel erg genieten die laatste maand.

    Dikke kus, Hannie, Leon, Asha en Corne.

  • 25 Mei 2013 - 21:50

    Jurrie Donker:

    Hallo chantal
    Ja wat gaat de tijd snel nog een maand en je bent weer thuis. Ook wel weer fijn weer bij pa ma en Fabien te zijn maar nu nog genieten van alles wat je daar meemaakt Ik las jou verslag en dacht het is vandaag 25 mei dus pake en beppe op bezoek hoe speciaal is dat doe ze de groetjes en geniet van en met elkaar gr Harm en Jurrie

  • 04 Juni 2013 - 22:12

    Kees En Leny Mulder:

    Lieve Chantal,

    Dat was weer echt genieten van je mooie reisverslag. Zullen we straks missen!!!

    We hebben je net nog kunnen knuffelen en vast houden. Hoe bijzonder is dat en nu zijn wij weer in Friesland en genieten nog na en weten precies waar je het over hebt. We hebben het ondervonden de gastvrijheid en warmte van de familie Wayne.
    De Oxford Highschool bezichtigd, de gele schoolbussen en kennis gemaakt met je vriendinnen.
    Golfen met jou en de mannen Wayne op een prachtige golfbaan. Allemaal leuke herinneringen.

    Als je verteld over New York City en Washington DC, zien we het voor ons. We hebben het ook gezien. Zo groot allemaal en zo indrukwekkend.

    Meiske, ga nog lekker even genieten van de laatste weken en dan zien we je 21 juni op Schiphol.
    Liefs en dikke kus van pake en beppe.

    P.s ook lieve groetjes voor je host-family



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 33125

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: