The End - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

The End

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 Juni 2013 | Verenigde Staten, Abbottstown

Lieve lieve allemaal,

Hier zit ik dan, voor de laatste avond op mijn Amerikaanse kamertje. 10,5 maanden geleden liet ik mijn Nederlandse leventje achter, opweg naar Amerika waar mijn grote avontuur van start zou gaan. Ik hoor Papa nog zeggen onderweg naar Schiphol op 8 augustus 2012: “Ik vind het helemaal niks”. En mijn lieve vriendinnetje Dominique: “We gaan niet huilen hoor Chan, want je gaat het zo leuk krijgen!”. Vervolgens zat ik in het vliegtuig en begonnen de eerste tegenslagen, ik had namelijk ontzettende buikpijn en de vlucht duurde een eeuwigheid! Toch was ik zo ready om my American dream eindelijk werkelijkheid te maken, maar ondanks alle geweldige tijden had ik wel last ups & downs. Er waren zoveel momenten dat ik op mijn eigen voeten stond en mijn eigen beslissingen moest maken, maar achteraf kon ik wel met trots zeggen: dit heb ik wel weer even gedaan. Ook waren er momenten dat ik mijzelf afvroeg waar ik in hemelsnaam aan was begonnen, vooral op de eerste schooldag. Zo ver weg van huis, zonder mijn eigen familie en vrienden, alles in een andere taal. Maar het was zeker spannend en exciting.

De tijd begon te tikken, opeens begon het tweede semester op school, niet veel later was het einde van het schooljaar in zicht en voordat ik het wist kwamen Pake en Beppe hier aan. Over 24u ben ik weer thuis, terug in Drachten waar het allemaal ó zó gewoon zal zijn, maar wat kijk ik er naar uit om weer thuis te zijn!!! Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien en om weer dingen te kunnen doen die ik heel lang niet heb kunnen doen: fietsen, vers brood met hagelslag of kaas eten, stappen, etc. Het zal fijn zijn om er zeker van te zijn dat ik een warme douche kan nemen, want dat is niet altijd het geval hier in Abbottstown. Het zal anders zijn om zometeen te kunnen uitslapen op een zondagochtend in plaats van naar de kerk gaan om 9.00am. En om niet meer anders te zijn. Niet meer raar te worden aangekeken tijdens de schoollunch omdat ik wel met mes en vork eet. Niet meer “Holland” of “The Holland Girl” worden genoemd. Het zal wennen zijn om zometeen één zusje te hebben in plaats van twee broers en twee zusjes, maar dat geeft niet hoor Fabje ;).

Ik kijk terug op een heel leerzaam jaar. Vorig jaar haalde ik een 5,3 voor Engels op mijn eindexamen en nu droom en denk ik in het Engels, hoe bizar is dat?! Ik heb veel geleerd over de Amerikaanse cultuur en ook over mijzelf. Ik heb het gevoel alsof ik mezelf nu helemaal ken, ik sta veel sterker in mijn schoenen en voor mijn gevoel kan ik de hele wereld aan.

Maandag was mijn afscheidsfeestje, best veel mensen kwamen langs en het was heel erg gezellig! Ik realiseerde alleen nog niet dat het echt een goodbye party was, maar dat is misschien maar goed want dat maakte het afscheid nemen makkelijker. Vanmiddag heb ik gelunched met een vriendinnetje Haley bij ons favoriete restaurant Olive Garden. In de avond heb ik mijn gastgezin uit eten genomen en tussendoor was het inpakken, inpakken en nog meer inpakken, Skypen met Papa en Mama en werken aan mijn scrapbook (die nu klaar is en 6 pound weegt!). Later in de avond kwamen Graham en Lindsey langs. Toen ik afscheid van Graham nam zei hij: “Ik zal je missen heel”, niet dat het helemaal klopte en zijn accent heel schattig was, maar het was wel lief. Lindsey en ik hebben wel een uur buiten gestaan om afscheid te nemen want dat vonden we beide heel moeilijk. We hebben zoveel herinneringen samen en zij is zeker een groot deel van mijn exchange year. Ook moest ik afscheid nemen van mijn gastvader en Josh, zij werken morgen en kunnen dus niet mee naar het vliegveld. Josh zei nog tegen me: “I just want to tell you that you are like a real sister” dat maakte me heel erg aan het huilen, maar ik kijk terug op geweldige herinneringen die niemand van mij af kan pakken. Ohja: ik kom straks thuis met meer dan 6000 foto’s die ik de afgelopen maanden heb gemaakt en daar ben ik zeker trots op!

Om 14.41u (mijn tijd) vlieg ik vanaf Harrisburg naar Newark en om 18.10u vlieg ik vanaf daar naar Schiphol Amsterdam waar ik aan zal komen om 7.45u. Nog maar een paar uurtjes en dat is zeker spannend. Ik wil iedereen bedankt voor alle lieve reacties op mijn reisblog, maar ook alle kaartjes, berichtjes en cadeautjes die ik heb gekregen de afgelopen tijd. Het heeft me zeker geholpen.

Nu ga ik lekker slapen voor de laatste keer in mijn grooote bed (die ik ook zal missen). See you soon PA en voor de laatste keer: liefs van Chantal

  • 20 Juni 2013 - 11:14

    Danielle:

    Lieve Chantal, wat een mooi verhaal! Ik raak er zelf bijna ontroerd van. Een hele goede reis en tot snel in Holland! Dikke kus

  • 20 Juni 2013 - 12:59

    Suus:

    Fijne vlucht lieve Chantal!!
    En tot hier in Nederland!!! We zijn trots op je!
    Je hebt het allemaal maar ff geflikt, super meid!
    Snel een keer afspreken!
    Liefs Nico, Suus en een knuffel van Job

  • 20 Juni 2013 - 13:34

    Sandragroenendaal:

    Lieve Chantal,

    Tranen biggelen over mijn wangen , zo mooi verwoord,
    Je avontuur achter de rug, back in Town , heerlijk bij paps mams en zusje,
    En ik heb geen idee wat je plannen in de toekomst zijn maar
    Wat mij betreft is hier een schrijfster geboren !!!

    Lieverd hoop je snel weer eens te zien,
    Lieve groetjes uit Harmelen.

  • 20 Juni 2013 - 13:51

    Esther:

    Super mooie post, time flies huh?
    Hele goede en voorspoedige vlucht! Straks lekker weer bij heit en mem ;)

  • 20 Juni 2013 - 17:37

    Mama:

    Lieve Chan,

    Je schrijft zoals je praat.....gewoon heerlijk om naar te luisteren! Alles is al gezegd wat we nog wilden zeggen gisteren via skype, dus lief....een goede terugreis naar huis en je laatste uurtje Abbottstown is NU aangebroken.....je gaat zo de deur achter je dichtdoen en een onvergetelijke periode afsluiten. Denken ieder moment aan je. Zien elkaar morgenochtend op Schiphol, ook voor ons een onrustig nachtje, want reken er maar op dat mama geen oog dicht doet....laat staan je vader!

    Tot straks en dikke kussen van ons,

    Papa, mama en Fabien xxx

  • 20 Juni 2013 - 21:42

    Kees En Leny Mulder:

    Lieve Chantal,

    Wat heb je deze periode prachtig verwoord. Ik krijg acuut een brok in de keel en chicken skin. We zijn beretrots op je!

    Nu ben je nog op het vliegveld van Newark en morgenochtend zien we je op Schiphol.

    Een voorspoedige vlucht en een dikke kus van pake en beppe.

  • 20 Juni 2013 - 23:37

    Jacqueline:

    Lieve Chantal, Fijne terugreis en een super weerzien met je vader, moeder en zusje X

  • 25 Juni 2013 - 20:43

    Hannie:

    Lieve Chantal,

    Deze laatste verslagen nu pas gelezen, omdat we zelf ook net pas terug zijn uit Amerika ( nog midden in de jetlag).
    Maar heb in ieder geval tussen de regels kunnen lezen dat je een geweldige ervaring achter de rug hebt die je gevormd heeft voor de rest van je leven!
    Geniet ook maar weer van je Thuis in Drachten.
    Dikke Kus, Hannie en de rest van de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 3738
Totaal aantal bezoekers 33128

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: