Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: chantalvantilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 Juli 2012 | Nederland, Drachten

Lieve allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al weten ben in eindelijk geplaatst!!! Dit betekent dat AYUSA een gastgezin en een High School voor mij heeft gevonden! Lana van Travel Active belde mij op vrijdagmiddag toen ik in de auto zat naar Egmond Aan Zee. Het gekke is dat ik op de nacht van donderdag op vrijdag heb gedroomd dat ik een plaatsing had, ik droom wel vaker over mijn avontuur, maar dit was toch wel heel erg toevallig. Net wanneer we het in de auto hadden over High School, ging mijn telefoon. Met een lach van oor tot oor luisterde ik naar wat Lana mij vertelde.

Ik kom te wonen bij de familie Wayne in de staat Pennsylvania, deze staat zit niet bij de regio waar ik was ingedeeld, het is ook niet mijn voorkeusregio, maar ik ben er ZO blij mee! Ik kom te wonen in Abbottstown, een klein dorpje in Pennsylvania. Mijn gastouders heten Vincent en Sherrie, zij hebben 4 kinderen: Jonathan (20), Joshua (18 ), Alicia (16) en Mikayla (13). Ze wonen allemaal nog thuis. De hobby’s van het gezin zijn: fietsen, spelletjes spelen, naar het strand gaan, tennissen en gezellig thuis zijn. Ook hebben ze 3 huisdieren: een hond, een kat en een Chinchilla. Het huis is groot en echt typisch Amerikaans =)! Het is 3u rijden naar New York City!!! Super leuk dus! Ik ga naar de New Oxford High School in New Oxford, op Google Maps heb ik gezien dat dit een klein stukje rijden met de auto (of bus) is. Alicia gaat ook naar deze High School, dus dat vind ik heeel erg leuk! De High School is groot en ik heb gezien dat er veel sportvelden bij de school zijn, ik ben benieuwd. Mijn vertrekdatum is 8 of 16 augustus, ik hoop dat ik deze week te horen krijg wanneer ik precies vertrek. De High School begint op 28 augustus.

Het weer in Pennsylvania is ongeveer te vergelijk met het weer in Nederland, alleen is het in de winter kouder en in de zomer warmer en vochtiger. De staat ligt in de Eastern-tijdzone, dit betekent dat het daar 6u vroeger is.

Op vrijdagavond 29 juni gaf ik mijn (afscheids)feestje! In de middag kwamen mijn Oma, tante en neefje uit Utrecht langs en ’s avonds kwamen alle andere mensen. Ik vond het een leuk feestje, het voelde niet als een afscheidsfeestje maar meer als een feestje omdat ik was (en ben) geslaagd. Mijn lieve vriendinnetjes Dominique, Annemaj en Cecile hadden een toespraak voorbereid met daarbij een digitale fotolijst als cadeau (dit was ook van Ilse, zij kon helaas niet komen), het fotolijstje gaat zeker mee en komt vast op mijn nachtkastje te staan haha. Ook heb ik mijn eerste Dollars gekregen van mijn oom en tante! De dag voor mijn feestje was de diplomauitreiking en op de dag erna ben ik wezen stappen. Op sommige momenten, en dan vooral met feestjes, besef ik wel dat het best raar is, ik ben zometeen een tijdje weg en ga allemaal mensen van hier om mij heen missen. Maar gelukkig ben ik nog even hier en ga ik nog flink genieten van mijn leventje in Nederland.

Op dinsdag 2 juli moest ik mijn visum aanvragen bij de Amerikaanse ambassade in Amsterdam. ’s Morgens vroeg zijn Ilse en ik met papa meegereden naar Amsterdam, zodat wij konden winkelen en in de middag naar de ambassade zouden gaan. Om een lang verhaal kort te maken is mijn visumaanvraag op deze dag niet gelukt. Woensdagochtend 3 juli had ik opnieuw een afspraak bij de ambassade, gelukkig is mijn visumaanvraag toen wel gelukt! Ik moet wel zeggen dat ik hele andere verwachtingen had van de ambassade, maar zoals ze zeggen: “Verwacht het onverwachte, het wordt een tijd met vele verassingen”.

In de aankomende weken krijg ik het super druk, ik moet nog veel dingen doen en regelen voor vertrek. Mijn koffer staat al een paar weken in mijn kamer, zo ben ik heel langzaam begonnen met het inpakken, maar daar ben ik nog lang niet klaar mee. Verder wil ik natuurlijk ook nog leuke dingen doen met vrienden, vriendinnen en familie. En natuurlijk wordt het ook veel afscheid nemen de aankomende tijd.. Daar kijk ik wel een beetje tegen op, maar ik weet dat ook dit erbij hoort en dat ik gewoon weer thuis ben na 10mnd.

Ik kan niet beschrijven hoeveel zin in heb om naar NYC te gaan en om mijn gastgezin te ontmoeten in real life. Ik vind het nog steeds niet spannend. Ik denk dat ik mijn volgende reisverslag schrijf in New York City of in Pennsylvania. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!


Liefs van Chantal

  • 15 Juli 2012 - 14:39

    Leonie:

    chan! weer super leuk geschreven! en we moeten zeker nog leuke dingen doen! ben super blij voor je xx

  • 15 Juli 2012 - 15:39

    Pake En Beppe:

    Lieve Chantal, jij was inderdaad erg blij toen Lana je belde dat je was geplaatst en wij zijn helemaal blij met je mee. Toevallig zat je bij ons in de auto onderweg naar Egmond. Dus wij konden echt mee genieten en dat doen we hoor!! Wij vinden het fantastisch dat je deze stap doet en zijn trots op je.
    Liefs pake en beppe

  • 15 Juli 2012 - 17:27

    Jeannette:

    Lieve Chantal, zo te lezen bereid jij je goed voor. Ik vind het leuk te zien dat je zo enthousiast en positief bent. En het lijkt mij dat je bij een leuk gezin komt de kinderen en hun leeftijden. En idd verwacht het onverwachte. Dikke kus Jeannette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 33122

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: