The Big Apple & Host Family - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu The Big Apple & Host Family - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

The Big Apple & Host Family

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Abbottstown

Lieve mensen in Hollandiaa!

Hier is mijn eerste update vanuit Amerika, ik ben hier al bijna twee weken en ik moet zeggen dat de tijd vliegt!

Dinsdag 7 augustus was de laatste dag in Nederland, het was een gek idee om al mijn gewoontes achter te laten voor een lange tijd. Ik heb dus nog even flink genoten van het Hollandse eten, mijn fiets, de mensen om mij heen, Rifke, mijn eigen bed en natuurlijk de typische Hollandse dingetjes. Ook moesten de laatste dingetjes worden geregeld en moest ik mijn koffer inpakken. Wat neem je mee? En wat laat je achter voor 10mnd? ’s Avonds ben ik uit eten geweest met papa, mama, Fabien, pake en beppe in Leeuwarden, het was erg gezellig! Toen we thuis kwamen heb ik nog met een paar mensen gebeld en daarna ben ik gaan slapen.

Op woensdag 8 augustus ging mijn wekker om 3.00u, ondanks het feit dat ik geen oog dicht had gedaan door de spanning, was ik klaar voor vertrek. Om 6.15u kwam ik op Schiphol aan met papa, mama, Fabien, pake, beppe en mijn lieve vriendinnetjes Dominique, Annemaj en Cecile. En tot onze verbazing waren Jeanet en Chyslaine ook op Schiphol om mij uit te zwaaien, super lief! Na wat uitleg van de begeleiders van Travel Active en het inchecken hebben we thee en koffie gedronken met z’n allen. Daarna was het tijd om afscheid te nemen, het was moeilijk en heel raar, maar ik wist waar ik het voor deed. Na de douane moesten we even wachten in de gate en om 9.15u vloog ik met 23 andere High School studenten en 2 begeleiders naar New York City! Na een lange vlucht kwamen we eindelijk aan in New York.

The Big Apple was geweldig! Donderdag was de eerste echte dag, we begonnen in Central Park, toen gingen we naar Fifth Avenue met onder andere de Apple store en The Abercrombie And Fitch store. Daarna hebben we geluncht bij Macy’s, gewinkeld, Ice Coffee gedronken bij Starbucks (waar ze mijn naam schrijven als Santell) en gelopen over The Brooklyn Bridge. ’s Avonds hebben we ergens gegeten met z’n allen en daarna gingen we naar The Top Of The Rock! Waauw wat een geweldig uitzicht! Vrijdag was de tweede dag, we begonnen bij Statue Of Liberty, het was niet heel indrukwekkend, maar het vrijheidsbeeld is zoveel groter dan ik had verwacht. Daarna gingen we naar Ground Zero, The 9/11 memorial. Het was erg indrukwekkend en het feit dat op die plaats zo iets vreselijks is gebeurd is heel erg. Daarna gingen we met een (hele vieze) metro naar Coney Island, het was erg gezellig en ja, ik kan zeggen dat ik in de oudste achtbaan ben geweest die er bestaat. Ik heb een hekel aan achtbanen, maar dit moest ik gewoon doen. Het was heeel erg eng, je hoorde alles kraken en ik was alleen maar aan het schreeuwen. ’s Avonds hebben we gegeten bij een pizzeria en daarna gingen we naar Times Square, dit was één van de hoogtepunten in NYC, het is fantastisch en nu weet ik waarom de stad de bijnaam heeft: “The City That Never Sleeps”.

Zaterdag 11 augustus vloog ik om 13.00u alleen naar mijn gastgezin, het was spannend om alleen te vliegen en om mijn gastgezin eindelijk te ontmoeten in real life. Ik vloog in een klein en schattig vliegtuigje naar Harrisburg, de vlucht duurde maar 35min (die voorbij vlogen omdat ik in slaap was gevallen). Eenmaal aangekomen op het vliegveld kon ik mijn gastgezin niet vinden, wat vrij logisch was omdat het vliegtuig eerder was aangekomen. Ik ben naar buiten gegaan en een paar minuten later kwamen er 2 meisjes op mij aflopen: Alicia & Mikayla! We liepen weer terug naar binnen en daar stonden Vincent en Joshua met een bosje bloemen! Daarna gingen we Sherrie opzoeken, ze was aan het werk in het ziekenhuis. In de avond hebben we gezellig gegeten en toen kwam Jonathan thuis na een dagje strand met zijn vrienden. Het zijn hele lieve mensen! Het huis is groot en schattig, ik heb een eigen slaapkamer (met een tweepersoonsbed) en een eigen badkamer. De huisdieren zijn lief en komen steeds bij mij, vooral Ginger (de hond) toen het onweerde een paar dagen geleden.

Toen we op zondag 12 augustus naar de kerk gingen, werd mijn naam genoemd met een Nederlands verhaaltje op een smartboard, ik moest opstaan en het voorlezen. Iedereen moest lachen en later kwamen er (onbekende) mensen naar mij toe om mij een knuffel te geven. Heel erg anders dan in Nederland dus, maar wel leuk. Afgelopen dinsdag was mijn eerste tennis training, dit betekend dat ik ga tennissen in de fall (het eerste semester). Het is erg leuk met een leuke groep meiden (ook met Alicia) en we hebben een aardige trainer, maar het is ook erg vermoeiend omdat we elke dag lang trainen, bijna elke dag challenges hebben en zometeen ook nog veel wedstrijden. Ze nemen het erg serieus, toen het een keer regende, gingen we trainen in een fitness zaal. Verder zijn de tennistrainingen zwaar, het is veel hardlopen, krachttrainen, etc. Er zijn veel mensen in het team die vragen of ik iets in het Nederlands wil zeggen, daarna praten ze het na en dat is erg lachwekkend! Ze kennen de ‘g’ niet, dus kunnen ook mijn achternaam niet uitspreken. Verder gaat het goed met mijn Engels, al is het wel erg vermoeiend. Soms lachen we heel hard met z’n allen omdat ik bijvoorbeeld een gekke fout maak. Ik begin ook al een beetje te denken in het Engels, dat is erg bizar. Gisteren heb ik typische Hollandse cadeautjes gegeven aan mijn gastgezin, denk aan: stroopwafels, spulletjes van Blond Amsterdam, Rummikub en delfblauwe souvenirs. Josh is nu al verslaafd aan de stroopwafels!

Op 28 augustus is mijn eerste schooldag, om 6.53u komt de gele schoolbus Alicia en mij ophalen, ik kan niet wachten om naar de High School te gaan. De meisjes in het tennis team zeiden dat alle jongens op mij afkomen, we zullen zien! Als mensen mijn adres of telefoonnummer willen weten, moeten ze het even vragen. Ik heb foto's van New York City en de eerste dagen bij mijn gastgezin toegevoegd bij dit verslag.

Heel veel liefs uit Amerika!


  • 20 Augustus 2012 - 03:28

    Jeroen:

    Hi lieve Chantal, mooi verhaal meisje. Ik ben trots op je en kan zien dat je echt naar je zin hebt. Een dikke knuffel...papa...

  • 20 Augustus 2012 - 08:29

    Lisa Van Tilburg:

    Hoi Chantal,
    Prachtig verhaal! Geniet van je tijd daar en veel succes. Groetjes Jac en Lisa

  • 20 Augustus 2012 - 09:52

    Kees En Leny Mulder:

    Lieve Chantal,
    Onze maandag kan niet meer kapot. We worden wakker met een reisverslag van jou. Super.
    Wat mooi geschreven, het voelt dat je naast ons zit. Dan nog al die leuke foto's van New York met de groep en de gezellige foto's met de familie Wayne.
    Leuk hoor! We genieten met je mee.
    Groetjes en dikke kus van pake en beppe.

  • 20 Augustus 2012 - 10:07

    Betty:

    Goodmorning Chantal! Weet niet hoe snel ik door je reisverslag "ren" .....whoow wat fantastisch geschreven! Voel gewoon onderhand wat jou bevindingen zijn.... Fijn dat je het zo getroffen hebt bij een lief gastgezin, de familie Wayne. Je hebt al zoveel gezien en meegemaakt, dus dit belooft nog wat voor de resterende periode. Het doet ons goed, te weten dat jij het geweldig hebt daar! Je geniet en dat is duidelijk te zien!:) Dikke kus, mama

  • 20 Augustus 2012 - 12:34

    Rifkeoppassers:

    Hoi Chantal,
    Interessant verslag van je eerste tijd in USA, vooral NY is erg herkenbaar, mooie foto's trouwens.
    Het is hier 12.30u ben je al opgestaan?
    Blijven benieuwd naar je volgende verhalen en wanneer je naast de leuke dingen kritisch wordt op de dingen die je als europeaan minder aanstaan.
    Maar vooral genieten.
    Have a nice day, greetings from Rifke

  • 20 Augustus 2012 - 18:59

    Hannie:

    Hee Chantal,

    Klinkt allemaal heel goed.
    Ben benieuwd hoe het gaat als je ook elke dag naar school gaat en moet tennissen en vast nog allerlei andere ( leuke ) dingen moet doen.
    We blijven je volgen.

    Groetjes de Tillies van de Indijk

  • 20 Augustus 2012 - 20:45

    Vic:

    Hee lieverd!
    Onwijs leuk om je verslagen te lezen, en zo te horen heb je het naar je zin! Gelukkig maar.

    veel liefs xxx

  • 21 Augustus 2012 - 18:12

    Jurrie Donker:

    Hallo Chantal jou reisverslag gelezen en de foto"s bekeken wat heb je het getroffen het komt vast wel goed met jou in Amerika heel veel plezier gr Jurrie

  • 21 Augustus 2012 - 22:19

    Gerard & Ans:

    Lieve Chantal,

    Jou eerste verhaal om kriebels van te krijgen. Wij nemen ons petje voor jou af hoor. De verhalen de ervaring en alles wat je zo al beleefd heb , erg knap.
    Wij weten van Nanette hoe het allemaal voelt en daardoor hebben ook wij vele ervaringen kunnen delen.
    Fijn dat je het leuk hebt bij jou gast gezin en hopen voor jou dat je daar ook een hele mooie tijd mag krijgen.
    Zeker voor nu en ook voor later dat je met mooie herinneringen er op terug kan kijken.
    Lieve meid hou je taai en maak er wat van,
    Lieve knuffels van ons G & A

  • 23 Augustus 2012 - 14:25

    Marit:

    Heei chan,
    super leuk je reisverslag, ik heb het meteen gelezen nu ik net thuis ben van vakantie. Ik kan wel lezen dat je waanzinnige dingen hebt gezien in new york. Ik ben nu al jaloers haha. En dat je een leuk gast gezin hebt! Ik hoop dat er nog veel meer leuke reisverslagen op je blog komen!
    Kus marit

  • 28 Augustus 2012 - 21:52

    Fam Groenendaal:

    He kanjer uit Amerika,

    Wat een geweldig reisverslag , wat een ervaring, om nooit meer te vergeten,
    een enorme onderneming , je mag trots zijn op jezelf !!
    En wij uit Harmelen genieten op afstand met je mee.
    Chantal, have fun op High School, maak er een topjaar van.
    Sjoerd en Joost maken zich een beetje zorgen hahha, en zijn best jaloers op je,
    jaloers omdat jij wel 4 a 5 u op de tennisbaan staat en beetje zorgen :dat je beter gaat spelen
    dan zij en van ze kan winnen hahhaha
    Mijn advies, ga zo door wie weet sla je ze volgend jaar van de baan .
    Dikke kus van ons allen XXXX
    Sandra Sjoerd Joost Tom en Annabel


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 1257
Totaal aantal bezoekers 33117

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: