Enjoying my second life! - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Enjoying my second life! - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Enjoying my second life!

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

26 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Abbottstown

Lieve allemaal,

In de afgelopen tijd heb ik weer ontzettend veel leuke dingen meegemaakt, daarom wordt het weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen! Het gaat goed hier in Amerika, ik heb het erg druk waardoor ik bijna geen tijd heb om thuis écht te missen. Maar het moeilijkste blijft toch wel dat niemand van thuis ziet hoe het er écht is, niemand heeft bijvoorbeeld gezien hoe grappig de indeling van het huis is. Verder kent niemand mijn tweede familie en mijn nieuwe vriend(inn)en, wat nog steeds raar is. Het gaat super goed met mijn Engels! Sinds een tijdje zeggen mensen tegen mij dat mijn Engels steeds beter gaat en dat ik mijn woordenschat vergroot, in plaats van complimentjes als deze waar ik altijd heel blij van werd: “But you speak English so well”.

In de week van 8 oktober was het spirit week op school. Dan staat de heel week in het thema van de school spirit, omdat het uiteindelijk allemaal draait om de homecoming football game op vrijdag en als afsluiter de homecoming dance op zaterdag. Elke dag was er een ander thema om verkleed te gaan naar school, erg grappig, maar niet veel leerlingen deden daar aan mee. Ook was de hele school versierd en elke ‘hallway’ had een thema. We hadden ook ‘Pep Rally’ op de laatste spirit day, Pep Rally bestaat uit dans, muziek en toneel met alle leerlingen en docenten om de school spirit aan te moedigen. Het was erg gaaf om dit typische Amerikaanse gebeuren een keertje mee te maken. Op vrijdagavond 12 oktober was de homecoming football game. Nadat ik met papa, mama en Fabien had geskyped om 6.00pm (omdat het mijn 30-hours-long birthday was), gingen Jenna, Alicia en ik naar de football game. De dresscode was rood, wit en blauw, omdat dat de kleuren van de school zijn, natuurlijk deden wij daar gezellig aan mee. Het was (ondanks de kou) een super gezellige avond, onze school had de game gewonnen dus het was helemaal compleet.

Op mijn ‘Amerikaanse verjaardag’ heb ik het gezellig gehad met mijn gastgezin, er werd voor mij gezongen en ik moest de kaarsjes van mijn mooie taart uitblazen. ’s Avonds was het de homecoming dance, ik vond het erg leuk dat het op mijn verjaardag was. We gingen eten bij een vriendin met een groepje, we hebben daar foto’s gemaakt en toen gingen we gezamenlijk naar een andere vriendin om nogmaals ‘a bunch of pictures’ te maken. Van 7.00pm tot 10.00pm (jaja, echte echte Amerikaanse tijden) was de dance, ik wist al een beetje wat ik ervan moest verwachten, toch stond ik versteld van alles dat ik zag. Toen we binnenkwamen deden alle meisjes hun high heels uit en gingen ze vervolgens op blote voeten dansen, reden: omdat high heels niet lekker lopen (dat is dus echt een not done voor een lady, maargoed). Na wat twijfels deed ik maar gewoon mee met de club, omdat ik nu ook een beetje een Amerikaanse ben. De muziek stond veel zachter dan dat ik ben gewend, ook waren er alleen maar Call-Me-Maybe-meezing-liedjes. Amerikanen dansen heel apart, sommige staan alleen maar stil en sommige gaan he-le-maal los. Ik wil nogmaals mijn ooms en tantes Van Tilburg & Oma bedankt voor de typisch Nederlandse cadeautjes! Verder wil ik ook iedereen bedanken voor de lieve felicitaties, cadeautjes en kaartjes, op dagen als deze realiseer ik mij echt wat voor lieve familie en vriend(inn)en ik thuis heb, al wist ik dar voor vertrek ook al. Op de dag na mijn verjaardag ben ik uit eten geweest met mijn gastgezin in een gezellig Italiaans restaurant, toen mijn gastouders wijn gingen proeven en de serveerster vroeg of één van ons ouder was dan 21, vond ik het toch wel jammer dat ik niet in Nederland was voor één avondje haha.

Het begint hier (net als in Nederland) herfst te worden, maar het gekke is dat het hier heel vaak mooi, zonnig en warm is, zonder regen. Helemaal goed dus! Alicia heeft een tijdje geleden haar rijbewijs gehaald! Het leven hier is zoveel makkelijk geworden nu, ik was eerst altijd afhankelijk van mijn gastouders of Josh, nu kunnen Alicia en ik overal heel makkelijk naartoe. Ze heeft nog geen eigen auto (dus we gaan nog steeds met de schoolbus naar school), maar daar ze is druk mee bezig. Afgelopen dinsdag deden Lindsey, Alicia en ik aan Carving Pumpkins. Dan ga je een pompoen uithollen, er een figuurtje/gezichtje in maken en uiteindelijk doe je er een kaarsje in; een typische traditie omdat het volgende week Halloween is. Het was echt super grappig, ik had het eigenlijk een beetje onderschat omdat het best moeilijk (en vies) bleek te zijn. Toch is mij (voor de eerste keer) goed gelukt! Alicia en ik hebben al een geschikt outfit gekocht voor Halloween, het was erg grappig omdat Alicia en ik heel hard hebben gelachen in de pashokjes, dat Mikayla maar spontaan weg was gelopen omdat ze zich voor ons schaamde. Verder heb ik dinsdag mijn eerste cheerleading practice! Vanaf november heb ik van maandag t/m donderdag trainingen, verder moeten we best vaak cheerleaden voor wedstijden en we gaan ook een weekendje weg naar Ohio in januari. Het enige wat ik kan zeggen is: “I am soooo excited”.

Er staan weer wat foto’s op mijn reisblog die bij dit verslag horen, helaas niet alle foto's die ik had geselecteerd omdat ik geen 'fotoruimte' meer heb. Hopelijk kan ik jullie snel weer op de hoogte brengen van alles dat ik meemaak.

Liefs van Chantal

  • 26 Oktober 2012 - 07:40

    Jeroen:

    Goedemorgen Chantal,

    De dag is hier weer typische herfstachtig Nederlands begonnen...het is echt herfst...
    Maar hoe kan ik de dag weer beter starten dan met een broodje en kopje thee en jou verslag!
    Ik kan er zo van genieten hoe enthousiast je er over kan vertellen.
    Jammer dat we je daar niet real life mee kunnen maken om er over mee te kunnen praten.
    Daarom zeg ik veel foto's maken...dat doe je gelukkig!
    Geniet maar weer verder met jou leventje daar, dat gaat helemaal goed komen daar.

    Nou Chantal dikke zoen van ons hier en de groetjes aan je gastgezin en vrienden.

    XXX
    Papa.

  • 26 Oktober 2012 - 07:49

    Suzanne, Nico En Job:

    Heej lieve nicht,

    Wat schrijf je inderdaad, wat je vader ook al zei, een super enthousiast verhaal.
    Erg leuk om te lezen, daar wordt je gewoon blij van!
    Super om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt, wat een belevenissen ook allemaal!
    Dat zijn herinneringen die niemand je ooit nog afneemt!
    Nou meisie geniet er lekker van daar!
    Dikke knuffel van ons xx

  • 26 Oktober 2012 - 09:47

    Betty Van Tilburg- Mulder:

    Hi Lieffie,

    Tof reisverslag meisje! Morgen is je gastmoeder Sherrie jarig en wens jullie allen een fijne verjaardag toe! Allicht veel taart en lekkernij, de familie Wayne kennende.....heerlijk. We gaan het weekend zeker weer ff op skype....gezellig, bla bla bla.
    Hele dikke kus & tot op skype schat, xxx

  • 26 Oktober 2012 - 09:54

    Jeannette:

    Hoi Chantal zo dat is weer een heel verhaal, boeiend te zien waar zoal mee bezig bent en vooral ook hoe je het beleeft .
    Heel gaaf. ik dacht voordat ik op mijn vrije dag aan mijn huishoudelijke klussen thuis begin ga ik eerst met een kopje thee jouw verslag lezen.
    Lieverd het ga je goed en ondanks dat we elkaar niet kennen wil je je gastgezin groeten en complimenteren met het feit dat jij je zo goed voelt bij deze familie. Dikke kussssssssss

  • 26 Oktober 2012 - 10:26

    Kees En Leny Mulder:

    Goedemorgen Chantal,

    Hier zitten we dan weer met een kopje thee te genieten van je reisverslag. Super gezellig geschreven en wat maak je leuke dingen mee.
    We hebben je " first shot" gezien van papa..... ha,ha. Jij gaat nu zelf op berenjacht en achter gevaarlijke beesten aan????
    Begint bij jullie dit weekend ook de wintertijd?
    Zo ja, dan komt dat mooi uit, kun je een uurtje langer genieten van Halloween.
    Veel plezier met al die leuke dingen die je doet en zal gaan doen.
    Groetjes aan je gastgezin en morgen een fijne dag met de verjaardag van je gastmoeder. Feliciteer je Sherrie even van ons?
    Meiske liefs en dikke kus van pake en beppe

  • 26 Oktober 2012 - 12:26

    Jacques En Lisa:

    Hi Chantal,
    Wat een leuk verhaal weer. Je hebt het beregezellig daar zo te zien.
    Veel plezier en succes daar in het verre Amerika.
    Groetjes Jac en Lisa

  • 26 Oktober 2012 - 18:38

    Jurgen, Ella& Ethan:

    Heay chantal, tof meid, kan nu eindelijk zeggen dat
    We een cheerleaderbabe in de family hebben!
    Hoe awsome is dat?!
    Wat een verhalen heb je, we kunnen zien dat je het
    Helemaal naar je zin hebt daar!

    Nou schiet niet in je voet en gauw tot je volgende verslag!

    Dikke kus van ons

  • 26 Oktober 2012 - 19:28

    Leonie:

    Hoi Chan!

    weer een super verhaal! :) weer leuk om te lezen en leuk om de foto`s te kijken!
    Succes met cheerleaden!!!! En met alles wat je de komende tijd gaat doen! Ben benieuwd naar jullie halloween outfit!! FOTO!!!!!, hahah!

    Dikke kus, Leo.

  • 29 Oktober 2012 - 20:25

    Esther De Jong:

    Hoi Chantal,

    Hier ff een berichtje van je achternichtje :) M'n moeder (Tante Alida) hoorde je vanmiddag op Omrop Fryslan over de aankomende storm Sandy. Ze vertelde me dat je ook een waarbenjij.nu website hebt (ikzelf ook namelijk)
    Wat een leuke verhalen allemaal! Ik heb zelf een aantal keren in de VS gewerkt. Ik ben blij dat er tenminste nog zo'n avontuurlijk type in onze familie zit haha! de VS is m'n absolute favoriete land en ben best jaloers op je geweldige avontuur.
    Ik hoop dat jij en je gast familie de storm goed doorkomen en dat alles minder erg wordt als ze voorspellen.
    Fingers crossed ;)

    Ik ga je blijven volgen hoor!
    Groetnis
    Esther
    nu nog vanuit IJlst ;)
    Ps. www.estheranna.waarbenjij.nu

  • 29 Oktober 2012 - 21:36

    Esther De Jong:

    Test

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 989
Totaal aantal bezoekers 33133

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: