Thanksgiving, Black Friday and New York City - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu Thanksgiving, Black Friday and New York City - Reisverslag uit Abbottstown, Verenigde Staten van Chantal Tilburg - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, Black Friday and New York City

Door: Chantal van Tilburg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 December 2012 | Verenigde Staten, Abbottstown

Lieve allemaal,

Omdat ik de laatste tijd veel leuke dingen heb meegemaakt, heb ik tijd vrijgemaakt om een nieuw reisverslag te plaatsen. Ondertussen is het alweer december en betekent dit dat ik over een maand al op de helft van mijn avontuur zit. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar: “Time flies when you’re having fun”.

Om bij het begin te beginnen was het op 22 november Thanksgiving, dit was voor mij de eerste keer dat ik een echte Amerikaanse feestdag meemaakte. Op de hele dag was er familie op bezoek en de dag daarvoor is zelfs familie uit South Carolina deze kant op gekomen. Het was allemaal een gezellige boel met heel, heel, heel veel eten. Turkey, ham, mash potatoes, verschillende groentes, fruit met een laagje chocola eromheen (erg populair hier) en allemaal verschillende (pumpkin) taarten. De dag na Thanksgiving is het Black Friday, een speciale dag waarop er bijna overal uitverkoop is in Amerika en waar mensen bij wijze van spreken vechten in de winkels. ‘Normale mensen’ gaan in de nacht van donderdag op vrijdag non-stop winkelen of staan midden in de nacht op, om vervolgens uren in de rij te staan. Wij waren daar te lui voor, dus wij gingen gewoon op vrijdag winkelen.

Zaterdag 24 november was dan eindelijk de dag: New York City part 2! Deze keer met Alicia, Paige, Lisette en Justine. Om 3.45am ging onze wekker, op naar York en vervolgens naar The Big Apple! Toen ik aan het slapen was in de bus werd er omgeroepen dat we bijna in de city waren en dat we de skyline konden zien aan de rechterkant. Eenmaal aangekomen in New York City werden wij bijna aangereden door een toeterende gele taxi, en ik maar schreeuwen: “Mamaaaa”. We hebben een Caramel Latte Brulée gedronken bij Starbucks en daarna gingen we de stad verkennen. Wij hadden allemaal al eens de stad bezocht, maar gek genoeg was het voor Alicia de eerste keer.

Toen we op Times Square liepen deed ik mee met een act waarin mannen aan het dansen waren om vervolgens veel geld te verdienen op een grappige manier. We zijn naar Macy’s en Hard Rock Cafe geweest en daarna wilde we graag in een speciaal restaurantje lunchen, maar na een tijdje zoeken en veel kou zijn we maar een ander restaurantje ingedoken. Volgende keer beter, dachten we. Nadat we onze lunch hadden besteld zei Justine zat we eens naar de over kant moesten kijken. Paige: “Are you kiddinggg me?!”. Jawel, precies aan de andere kant van de weg zat hèt restaurant. Dat was echt keigrappig. Na de lunch gingen we naar Central Park, net wanneer we rond liepen tussen alle hardlopende mensen en mooie koetsen met paarden begon het te sneeuwen! Wauw de eerste sneeuw van het jaar in Central Park, wij begonnen allemaal te gillen alsof we nog nooit sneeuw hadden gezien. Toen wij op de welbekende bakjes in Central Park zaten gebeurde er weer iets geks. Er kwam een man huppelend en als een ballerina naar ons toe, toen hij naast ons stond deed hij een gekke sprong en zei hij tegen Lisette: “Girl, with that red hair of yours you can turn a gay guy straight”. Hij noemde ons zijn ‘divas’ (stiekem was hij dat zelf ook met zijn nagellak en mascara) en ‘babies’. Nadat ik alleen al het woord ‘three’ uitsprak hoorde hij mij accent en vroeg hij waar ik vandaan kwam, toen ik zei dat wij ‘from The Netherlands’ zijn, zei hij dat hij daar morgen naar toe gaat om een lady als mij te vinden, verder noemde hij mij een ‘Fabulous Bitch’. De man was aan het collecteren voor kinderen die geld nodig hebben voor de heropbouw van Sandy. Na Central Park zijn we richting 5th Avenue gegaan met de Apple store, Abercrombie & Fitch en Hollister. Heel leuk zo’n Abercrombie & Fitch en zo’n Hollister in New York City met allemaal mooie mannen met een sixpack, goede muziek en mooie kleding, maar nogal stress verwekkend om tussen al die klanten en tientallen medewerkers een nieuwe winterjas te vinden. Uiteindelijk is het mij gelukt en ben ik heeel blij met mijn nieuwe aankoop. Als afsluiter hebben we een paar uren gewinkeld in Times Square en gegeten bij de (één van de zovele) McDonald’s. New York zag er prachtig uit, op veel plaatsen was er kerstversiering, bij sommige winkels stonden er mensen buiten te dansen met belletjes en kerstmuziek en bijna in de hele stad zag je glitters op de grond. Na een lange, maar leuke busreis naast Justine kwamen wij thuis rondt 1.30am. Wàt een koude, maar zéér geslaagde dag!

Afgelopen zaterdag hadden we een cookie exchange bij Manon, dat was erg gezellig! We hebben toen zelfs beschuit en kaas uit Nederland gegeten, hoe gelukkig kan een mens zijn met een klein beetje Dutch food!? Deze week ben ik erg druk met cheerleading, volgende week woensdag 12 december is de eerste wrestling match waar wij voor moeten cheerleaden. Ik heb er heel veel zin in, maar het is best spannend omdat ik de cheers nog even goed onder die knie moet krijgen. Verder hebben we onze teamfoto’s al gehad en zijn we uit eten gegaan met z’n allen in mijn lievelingsrestaurant. Het weer hier in Pennsylvania is heel raar, op sommige dagen is het ijs en ijskoud en op de andere dagen lopen de temraturen op tot bijna 20 graden Celsius, verder regent het bijna nooit. Mij hoor je niet klagen! Woensdag is het (zoals jullie natuurlijk weten) Sinterklaas in Nederland, ik vind het erg jammer dat ik er deze keer niet bij kan zijn. Maar voor iedereen die het nog gaat vieren: veel plezier! Gelukkig heb ik nog een voorraadje pepernoten en een cadeautje van Pake & Beppe die ik woensdag open mag maken.

Natuurlijk heb ik weer foto’s bij dit reisverslag geplaatst. Ik denk dat ik mijn volgende reisverslag schrijf in 2013, dus bij deze alvast: Merry Christmas and a happy new year for everyone!

Liefs van Chantal

  • 04 December 2012 - 06:47

    Jeroen Van Tilburg:

    Lieve Chantal,

    Goedemorgen voor ons, Weltrusten voor jou..haha

    Ik ben inmiddels al weer in Amsterdam aangekomen en jij lekker in bedje aan het dromen.
    Jeetje wat een verhaal weer alles gaat zo snel het lijkt wel de brandweer!

    Je maakt lange dagen met veel indrukken, dat kunnen we lezen het door al jou afdrukken.
    Het gaat jou daar erg goed, het wordt wat als je straks weer naar huis moet!

    Je leert veel van elk figuur op straat en in het Park.
    Tot aan een hele andre cultuur het begon allemaal New ark.

    Wij weten natuurlijk alles al via Skype.
    Maar je maakt dit verslag voor een ieder die dit interesseert zoals ik begrijp.

    Ik ga er nu een einde aan maken.
    Want er volgen waarschijnlijk nog meer toespraken.

    Geniet van de komende tijd in de USA
    Dan heb ik vreede mee.

    Sint en Piet.
    xxx

  • 04 December 2012 - 11:06

    Jeannette:

    Hoi Chantal, ben vrij zit met een kopje thee ,zie en lees dus jouw nieuwe verslag.
    Met de foto´s die ik al eerder gezien heb en jouw beeldend verslag nu is het net of ik er een beetje bij ben.
    Gek hè, leuk je bevindingen te lezen en ja mamaaa... was ver weg he?
    Lieve meid een fijne en gezellige decembermand! Kus en stevige knuffel

  • 04 December 2012 - 15:20

    Kees En Leny:

    Heej dikke boef, het cadeautje is Sint en Piet......ha, ha.

    Goedemorgen lieverd,

    Nu de e-mail pas geopend. Je weet wat ik 4 dec. aan het doen ben. Vandaar!!!!!
    Maar we hebben weer reuze genoten van je prachtige verhaal.
    Ontzettend leuk al die bijzondere gewoonten die je daar nu meemaakt met Thanksgiving enz.
    Vooral ook je tweede trip naar New York. Dit kunnen ze je nooit weer afnemen. Geweldig.
    Het is hier iets boven 0 met natte sneeuw. Dus rotweer.
    Pake en ik gaan nu even met de auto naar de C1000. Dat zegt genoeg.
    Succes 12 december met je cheerleaden.
    We houden contact deze maand per mail/skype.

    With kind regards to your family and yourself.

    Dikke kus van Pake en beppe.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 1589
Totaal aantal bezoekers 33119

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Internship @ Madrid

08 Augustus 2012 - 20 Juni 2013

High School @ America

Landen bezocht: